onsdag 7 juli 2010

FRIGGEBOD I SKÄRGÅRDEN

PS Detta välbesökta inlägg har uppdaterats, numera ser friggeboden ut så här !



     
Snart är det semester...
Jag åker ut till landet som alla somrar, och bor in hela familjen i vår friggebod som står på en tomt i skärgården. Friggebod-design är extremt roligt, compact living på 15 kvm som skall rymma allt vad familjen behöver! Jag är min egen största uppdragsgivare på semestern, så jag ritade upp vår friggebod och planerade den utifrån vår familjs behov. Vi behövde plats för en dubbelsäng, våningsäng till barnen, garderob samt en liten "badrumshörna". Allt byggdes i lösvirke och våningssäng, garderob samt tvättkommod platsbyggdes. Allt planerat in i minsta mm... Love it!                    


         
           

 Välkommen in!


    

     

    


Tvättkommod

7 kommentarer:

  1. Förresten, här en en bekant till mig som sysslar med friggebodar och "flipping houses" också. www.addaroom.se
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack!
    och ska kolla tipset, låter jättespännande.
    stoooooooooor kram

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt mysigt o praktiskt inredda 15 m2. Jag är imponerad. Tänka sig att jag aldrig tänkte på att sätta vår våningssäng på samma sätt som dig, fiffigt. Snacka om att man är fast i sina egna lösningar.

    Har lagt till dig på Bloglovin, känner att här finns inspiration att hämta framöver. :)

    SvaraRadera
  4. Jag har precis hittat hit till din inspirerade blogg! Väldigt fin friggebod, här snackar vi compact living:)

    /Josefine- at home

    SvaraRadera
  5. Din friggebod är så galet fin! Verkar så välplanerad dessutom.
    Kram Linda

    SvaraRadera