lördag 14 augusti 2010

SOLIG LAT LÖRDAG



ETT SENT SOMMARRYCK...


Jag gav inte upp hoppet om mer sommar under de regninga dagarna i slutet av juli. Tvärtom planerade jag för mer solstunder och en ny favoritplats! Idag är det strålande sol i skärgården, äntligen! Så kanske hinner jag njuta här lite till innan vi flyttar hem. Utanför vårt lilla hus på landet sträcker sig ett trädäck runt om huset. Men på framsidan tog däcket tvärstopp i en härva av ogräs och stora stenbumlingar. Bästa sidan, lä-sidan med lugn och ro, och med utsikt över havet. Det går ju inte.


FÖRE
Före.....                                             ......och en bit på väg



Grästufset bort, ogräs och stora stenar bort... Tungt jobb men väl värt det. När väl en platt yta började ta form hälldes en kubik sjösten (handplockad från en skärgårdsstrand) ut som uteplatsens underlag. Runt ena kanten anlades en blivande rabatt. Istället för markduk lade jag ut tidningspapper i botten för att förhindra att etablerat ogräs och växter tar sig igenom, och barkmull på det.


 EFTER









Detaljer som färdigställer uteplatsen; gammal sunlounger som målats röd, med härliga kuddar från Linum och Svenskt Tenn (i linnetyget Anakreon), samt blandade havsblå krukor bland stenhällarna.  FÄRDIGT ATT NJUTA! Idag skall jag sitta här :)



1 kommentar:

  1. Åhh vilken ljuvlig plats att sitta på, hoppas du njuter där som bäst just nu!

    SvaraRadera