fredag 17 september 2010

HÖSTPLANTERINGAR




Äntligen fredag!

Idag skiner solen i Saltis och idag hinner jag äntligen sköta om planteringarna ute. Sommarblommorna har för längesedan vissnat och nu vill jag byta ut mot lite höstvackra blommor utomhus. Jag har som tema vitt, grått och lila i trädgården. Vita ribbstaket, vita krukor i olika texturer (visat i tidigare inlägg här), grå stenar och så blomster i lila nyanser.


FÖRE

Jag är så nöjd att vi bytte ut det gula 80-talsstaketet mot vitt ribbstaketet i våras (se före- och efter bilder här) , men nu ser det lite ledset och tomt ut...





På utsidan av staketet ljusar jag upp höstrabatten med massa silverek, och de lila blommorna är Campanula och Aster. Det skarpa vita höstljuset gör sig vackert mot det vita ribborna.




På insidan följer jag samma tema i krukan, ljus silverek och färgsätter med ett raster av lila nyanser Aster. Äntligen var det gjort!

Önskar dig en fantastisk höstfredag!

2 kommentarer:

  1. Vackert! Önskar dig en trevlig helg och tack för fin blogg! Sara

    SvaraRadera
  2. Jag ska också försöka hinna med höstkrukorna, tack för lite inspiration till det! Mvh Monica

    SvaraRadera