söndag 3 oktober 2010

VÅRBLOMMOR HEMMA



 Hej söndagkväll :)

Idag var det jättevackert väder i Saltis, och jag hann med lite plock utomhus inför hösten. Klippte till ett miniträd på innergården som växt sig alltför frodigt under sommaren. Jag blev så förvånad idag då jag såg massa vårtecken i trädgården! Det är ju oktober, ju. Ovan de vita rosorna som aldrig kom upp i somras, de var väl så trumpna för att jag flyttade dem i våras kan tänkas. Men nu, i oktobersolen, slår de ut med nya knoppar och allt. Jättevackert.



Och mera vår, eller försommar i alla fall... Smultronen slår ut. Jag har försökt ha smultron sommarktäckare i en rabatt under klätterrosorna, men de har aldrig velat ge frukt. Eller bär, kanske man säger. Men de blev också flyttade i våras, och verkar gilla sin nya plats bättre. Höstsmultron, någon?



Och i dessa cementkrukor skall det ned buxbomsklot för vintern. Men pelargonerna bara blommar om och blommar om. Vad gör man?




Lilla femåringen tycker bäst om sin nya kruka med plastblommor, som hon inte behöver vattna - och den är rosa! Tack söta grannen för den, hoppas ni får det bra i erat nya hus!

Njut av det som återstår av söndagkvällen folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar