torsdag 25 november 2010

JULDEKOR!


Bild Svenskt Tenn

Äntligen har juldekoren kommit upp på Svenskt Tenns hemsida. Jag är inte mycket för extra flingelflongel bara för att det är jul, men ett par klassiska starka grepp som sätter lite ton gör jag naturligtvis. Granen, ljusstakar, någon vacker kula på sidenband i fönstret, stjärna. Och jag har - vis av erfarenhet - lärt mig att när jag köper plast eller nytrendiga julsaker så tittar de aldrig fram ur lådan igen året efter... Men vackra kulor som kostade lite mer, de får komma fram år efter år. Kvalitet talks, skulle man kunna säga. Igen. Jag hittar aldrig en adventsljusstake som jag gillar, utan brukar ha 4 st likadana ljusstakar uppradade bredvid varann istället. Här har Svenskt Tenn stylat något liknande, massa udda stakar som blir en hel julljusstake.


En liten glutt i deras julklappslåda... Små klassiska ting, som troligen glädjer vem som helst.
Det här dörrstoppet skulle sitta fint i övre hallen, där en dörr alltid glider igen... Hlet ok pris, runt femhundralappen.


Eller den här fina katten från 1915? Den är väldigt vacker tycker jag. Men OM någon skulle få för sig att lägga så här mycket pengar på en julklapp till mig - då vill jag hellre ha ett par nya skidor ;)
....och klart barnen ska ha något också. Den här lilla muggen är ursöt tycker jag, och är nog hållbar (stilmässigt, inte kasta-i-golvet-mässigt) från det att barnet är litet och i många många år efter det.

Snart jul hörni - i helgen första advent!

1 kommentar: