lördag 27 november 2010

ÖVRE HALLEN KLAR



Äntligen har lugnet lagt sig, halva familjen är bortrest och lilla sover... Har fått ett par lugna minuter i den färdiga övre hallen! Efter diverse badrumsrenoveringar och ombyggnader av rum etc så kan detta rum bli fritt från bygg-logistik... Detta rum var ju bara ett genomgångsrum förr, som jag visade i ett par före och efter planer. Men nu är det en mysig möblerad hall som dubblar som bibliotek sen vi fick in nya platsbyggda hyllan. Så nöjd. Färgkavalkaderna i bokhyllan och de färggranna flickrummen intill dämpas av det lugna svart-vita i hallen.


Nya hyllan, med den extra djupa hyllan ovanför tjejernas dörrar. Fluffig silkesrya, Svenskt Tenn kuddar i en IKEA fåtölj som fått vit klädsel och sina björkfötter målade svarta. Svartvita fotoväggen växer fram i trapphuset.
Nu ska jag slänga mig på soffan, efter en kanondag! Önskar er en lika mysig lördagkväll som jag har om ni är hemma :)

2 kommentarer:

  1. Urmysigt, så vill jag också ha uppe i våran "lilla" hall. Fridullt! // Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du nog rätt i... Hallen har i alla fall haft väldigt lugn och fin inverkan på logistiken på övervåningen, att man kommer upp i ett rum istället bara för att rusa igenom ett tomt mellan-rum :)

    SvaraRadera