fredag 10 december 2010

GOD JUL ALLA BARNEN



Julklappar till barnen är alltid det roligaste tycker jag. Jag ger gärna fina julklappar som även åldras väl. Det kan ju vara en vacker leksak som så småningom blir en prydnad som hänger med för livet. Sånt är ju bra till doppresent också! Ovan ett praktexemplar från Illums Bolighus som vi fick till Stockholm under hösten!


Jag älskar fina gunghästar, vi har ju en hemma i vardagsrummet som vandrat mellan kusiner och barn i familjen. I och för sig har vi en tvååring men hästen står nog kvar även efter att hon vuxit ur den :)
Flera fina presenter från Illum, jag ska nog ta och åka in någon dag och kika lite... Det finns flera trädjur och de är designade av Kaj Bojesen på 50-talet, och är riktiga designklassiker! Apan ovan känner nog de flesta igen.



And och aelling är ju också sjukt söt, men dessa har dansken Hans Bölling gjort, även den från 50-talet. Och vill man gå loss lite för barnens skull, så finns det även design-uppdaterade klassiker som änglaspel...

God Jul barnen var det. Och alla stora med, jag tror inte mamma eller pappa har svårt att hitta något till sig själva på Illums heller.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar