torsdag 9 december 2010

JULDETALJER I VARDAGSRUMMET



Idag är jag hemma och vammar - vård av mamma. Och medan jag släntrar runt och myser hemma får jag tid med lite mer julpyssel. Jag lägger fram julkulorna nu, samlar årets färger i en skål så är de redo när granen kommit upp. Årets tema verkar bli rött och silver. Kulor blandad kompott, favoriterna är de handmålade glaskulorna från NK som kommer fram år efter år. Jag kör efter devisen köp någon riktigt fin pryl till varje jul så växer skatten av de vackra sakerna man tar fram år efter år. Men i nederdelen på vår gran får vi ha plastkulor i år, vi har en tvååring som tror att alla kulor är crash-test-dummies som inget hellre vill än att testa sin hållbarhet mot parketten...
(PS Tomten om du läser det här, så önskar jag mig ett elementskydd... det blir aldrig av)



En julstjärna har kommit upp, det kan ju tyckas vara på tiden. Jag ville inte hänga upp stjärnan i ett tråkigt snöre (just denna har ingen lampa/ lampsladd i sig), utan jag fick för mig att ge den ett pärlhalsband... I mig bodde det tydligen en femåring som vill pärla. Men resultatet blev snyggt :)

1 kommentar: