söndag 12 december 2010

TREDJE ADVENT


Så här i december kan jag inte säga att man målar med den stora arkitektpenseln... Inte så mycket planlösningar, ritningar eller koncept... Det blir mycket av en inredningsarkitekts allra minsta skala -  piffet :) I veckan fick jag äntligen beslutsångesten ur mig och snubblade på ett par fina ljussiffror på Blomsterlandet av alla ställen. Ett par blockljus och en glasskål senare så har vi alltså denna provisoriska lösning i år. Barnen älskar den, det är ju väldigt tydligt vilken advent det är tycker de!


Den här klassiskern skulle också vara ett alternativ, men då kanske till nästa år så vi hinner njuta av den hela advent. Den hittar man på Illums Bolighus, designad av Mogens Lassen redan 1960. Kanonfin! Önskar er en trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. precis en sådan vill jag ha till nästa jul :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag höll den i handen i helgen på Illums. så fin. Jag ska också ha den nästa år - definitivt! :)

    SvaraRadera