tisdag 21 december 2010

VIT JUL


Bild Bo Bedre

Har fått i uppdrag att beställa en Ägget fåtölj till en kund (läs bror) och jag föreslår en i läder. Men den brukar hamna i prisgrupp "astronomisk" så det blir nog en i tyg till slut. Så här fin är den ibland uttjatade fåtöljen när den piggas upp med massa krispig vitt och fritt med utrymme runt om. Denna bild ingick i ett tjusigt julreportage i norska Bo Bedre, jag visar de övriga bilderna med för lite julinspiration. Snygg silverstjärna i nischen ovan. Ett sånt här knackat tennbord har jag kikat på många gånger på Indori i Stockholm, men aldrig övertalat mig själv att ta med hem. Här är det kanonsnyggt.




Hade gett mycket för att få ha så här vackra och breda golvtiljor i mitt nästa hus.

 

Lite inspiration till juldukningen? Enkelt med vitt porslin (och silverkant) vackra glas, linneservett samt ett litet silverhjärta och grönska på ett fat. Inbjudande!

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder!
    Fin Inspiration!


    Tackar
    Må gott


    Maliin

    SvaraRadera
  2. Tack - må gott du med :)
    God Jul // karin

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har suttit och googlat runt för att leta efter porslin med silverkant och hittade hit! Därför undrar jag vart du köpt porslinet och vilket märke är det? Himla fint porslin! jag skulel bli mycket glad om det fortfarande fanns att köpa=)

    SvaraRadera