söndag 9 januari 2011

HUSET I ALPERNA - ALLRUMMET


Bild studio karin

Vi kom inte till backen på förmiddagen, barnen var trötta och förkylda. Men med över tre veckor kvar här så kan man ta en vilodag ibland. Jag fortsätter att visa huset som jag designat här så det hamnar i portfolion, visade ju hallen i ett tidigare inlägg. Idag kliver vi lite längre in i huset, ifrån hallen ser man igenom hela nedervåningen och in i allrummet eller barnens vardagsrum. Här tittas det på tv, spelas spel och leks så det står härliga till. Konceptet i huset är som jag berättade tidigare österrikisk folklore uppblandat med en modern känsla.


Stolarna har min mamma vintage-fyndat och målat om i svart. Plymåerna lät vi klä om i tyg från Designers Guild. Kuddar Åhlens, bord och stolar vintage, matta äkta variant av typen Moud. Gardinerna är tunna linnegardiner, hängda från tak för att känna rumshöjden (sänk inte din rumshöjd med att hänga gardinstången direkt över fönstret!).


Gardinerna som också låter alplinjen anas, dessa med broderier i rött kommer ifrån svenska Gudrum Sjöden. Soffa Dux Fredrik som hängt med i måååååånga år och nu fått ny klädsel inför Österrike flytten.



Stenplattorna inomhus "seglar igenom" till uteplatsen utomhus så det ser ut som att rumsgolvet fortsätter genom fönstret. På plats framför fönstret en som njuter av utsikten.

4 kommentarer:

  1. Mattan är min klara favorit!!!

    SvaraRadera
  2. Vad tyget från Designers Guild och Åhlenskudden gör sig bra till den svarta stolen! Låter härligt att vara i alperna nu.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det röda matbordet och mattan är helt fantastiskt fina. Passar verkligen in i ett hem i Alperna. Jag undrar om jag får lov att visa några av bilderna på min blogg och länkar givetvis tillbaka till dig?

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Josefine, kul att du gillar bilderna så pass. Självklart kan du visa bilderna på din blogg med länk :) Tackar

    karin

    SvaraRadera