lördag 15 januari 2011

HUSET I ALPERNA - SOVRUM


Bild studio karin


Äntligen har jag hunnit fota sovrummet här i vårt hus i alperna. Plankväggen målade jag i veckan, och loftsängarna har jag laserat så rummet är färdigställt alldeles nyligen. Äntligen, som sagt. Plankväggen fungerar som stämningssättare i rummet, samt som sänggavel då alla sängar är platsbyggda emot den. En liten silverhjort på väggen som kronan på verket :)




Huset är förvisso stort, men vi är många som delar på det ibland (då mina föräldrar och brödernas familjer är alla här på samma gång!). Så våra sovrum har jag designat som ett familjerum på hotell. Sängarna i skilodgestil har jag ritat och låtit en lokal snickare uppföra. En dubbel vuxensäng under med två loftsängar som ligger i vinkel mot varann ovanför. Loftsängarna ligger i vinkel för att bibehålla rymd över dubbelsängen. Barnen älskar det, här uppifrån kan de ligga och kika ut på bergsväggen.
Blå pläd sydd i tyg som min mamma köpt på en marknad i Equador, fodrad med gråsvart fuskpäls. Vit broderad kudde, vävd ullmatta samt barnens lakan och lampa IKEA.




Compact living! Familjesovrum. Väggen är täckmålad i grå kulör NCS 2502-Y, och sängen är laserad för att kontrastera med lite liv i träet mot den målade väggen.




En garderobsvägg i ek.




Materialdetaljer. De vackra knopparna är väldigt typisk österrikisk folklore, med edelweiss på :)



Bild studio karin

3 kommentarer:

  1. Svar;
    Vad bra att du sa till, nu är du lagt till din fina blogg!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart sänglösning. Vad Ikea-prylarna passade bra i ert alphus. Snygg grå färg du valt. Grått är ju inte den enklaste färgen att välja, kan ju så lätt "slå över" i någon annan färg. Trevlig helg! Linda

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt när man hittar runt till olika bloggar som man inte har hittat tidigare! Och roligt att andra hittar till sin egen blogg också! :)

    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera