lördag 12 mars 2011

ETT HEM I STÄNDIG FÖRÄNDRING



......eller helt vanlig inredningsdamp? I veckan hoppade femåringen och jag över att gå och lägga oss i tid, och skruvade istället upp en hel tavelvägg i vardagsrummet! Tavelväggen har varit på g i huvudet i eeeeeevigheter. Men eftersom jag inte hade tillräckligt många bilder eller ens visste vilka storlekar jag skulle ha började jag helt sonika i ena ändan - att få upp ramarna på väggen! Som ni ser fattas två bilder (de ramarna är tomma) men det löser vi senare med nåt snyggt foto eller så. Den runda är en spegel, arvegods. Jag blev väldigt nöjd, och femåringen med. Hon spelar nämligen huvudrollen i den svartvita tavlan (längst uppe i högra hörnet) som jag har gjort av henne :)


En annan favorit på sideboardet är den österrikiska porslinshästen, hemsläpad från alperna.


Tavlorna har blandade motiv, den största är en vy från vår strand på landet. Så att vi kan längta extra mycket efter sommaren... De höga ljusstakarna en kär gåva till vårt bröllop från en barndomsvän.


Och de andra tavlorna, arvegods, en glasfågeltavla från Åhlens samt bilden på min dotter som jag gjort själv. Som ni ser i tavelblänket är det vackert väder ute, nu ska jag ut minsann och fånga några solstrålar! Önskar er en kanonfin lördag mina vänner :)


6 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Din blogg är så inspirerande jämt. Återkommer så ofta jag kan. // Malin

    SvaraRadera
  2. §Superfint du och dottern gjort! Jag beundrade ditt sideboard en dag i veckan, du har sakerna så fint placerade på den. Och nu när du gjort om är det också fantastiskt fint! Jag har ett sidenboard som jag aldrig riktigt blir nöjd med...
    Vad fina bilderna på väggen är!
    Ha en fin lördag du med!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt! Inspirerande // Ylva

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Verkligen snygg blandning! Vad är det för sideborde du har? Är det byggt av IKEA-skåp? Vilka i så fall?

    Mvh/Emma W

    SvaraRadera
  5. Tack alla :)
    Och Emma, ang skåpen lade jag in det som ett svar i dagens inlägg, så kika där!
    // Karin

    SvaraRadera