tisdag 1 mars 2011

FÖRSTA VÅRDAGEN - LÄNGTAR EFTER SOL PÅ ALTANEN




Bild studio karin

FÖRSTA VÅRDAGEN! I alla fall första dagen på första vårmånaden, så teoretiskt vår i kalendern i alla fall. Nu har vi en del snö som skall bort i Saltis innan det ser ut som ovan... Men för att fira att våren är här - även om det är i teorin - skall jag lägga in mitt vårprojekt idag. Uteplatsen gjorde vi om förra våren med nytt luftigt staket i smala ribbor istället för det gamla gula täta 80-talsstaketet som var där innan. Altanen kändes mycket större när man såg igenom till gräsmattan. Jag målade om möblerna från en tråkig akaciafärg till mörkgrått, och laserade den svartnade altanen i ljust grått i en nyans som liknar saltvattenblekta bryggor. Resultatet blev kanon! Se före och efter bilder här. I år tänkte jag att vi skulle göra klart baksidans uteplats med en platsbyggd soffa på altanen. Den skall vara i smala träribbor och ha uppfällbara lock för förvaring, jag visar en 3D-CAD bild jag gjort på den för att sporra mig själv. Längtar såååå tills den är gjord. Eller bara tills det är så varmt att man kan påbörja den :)


4 m platsbyggd soffa från husvägg till altanens kant, i vita träribbor och med uppfällbara lock i bredare spont i sitsen. Det skall bli massa mysiga kuddar och plädar på soffan, de på inspirationsbilden kommer från Himla. Ha en bra första vårdag :)

1 kommentar:

  1. JAAA!!! Snart är det vår :) Hoppas vi.
    Malin

    SvaraRadera