söndag 6 mars 2011

SJÖBODAR I VINTERSOLEN


Bild studio karin

Åh sånt vackert väder kusten har erbjudit i helgen! Jag har haft en fantastisk helg med massa umgänge med vänner och mycket solsken. Så härligt att se er alla idag :) Visar lite fina bilder från helgen med sjöbodarna i Saltis som ligger precis nedanför oss. Jag älskar sådana här gamla sjöbodar, dessa är så smart planerade med härliga sittytor inbyggda i kortsidorna, vänt mot vattnet. En verkligt bra ide' att ta efter om man planerar en friggebod eller förrådsstuga vid vattenbrynet.


En sån här Trygghansa boj skulle jag vilja ha på väggen till min friggebod i skärgården. I närheten av vår ö har vi en färja som heter Karin dessutom, så det står Karin så fint på bojarna. Om jag faller i från färjan, kanske jag får behålla en boj som souvenir :/



En liten två-åring som njuter av utsikten.


Och en mamma som njuter av solen en stund :) Snart kanske jag kan ställa undan vinterns trotjänare Sorel-kängorna och ta fram lite nättare slaskskor... Verkar som om det smälter undan fort nu. Hoppas ni har haft lika fint väder var ni än befunnit er! Trevlig söndagskväll, glöm inte Solsidan!

10 kommentarer:

  1. Ser jättemysigt ut! Fina bodar. // Sara

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att du kikade in till mig. Du som är experten själv, hade du köpt vita eller svarta? Har tänkt att ha dom stående mot ett svart altanräcke och är rädd att det blir "för svart". Men å andra sidan kan ju vita upplevas större. Det kanske talar för de svarta ändå, att de ser mindre ut liksom. Och med tanke på att det är sex stycken vill man ju inte att det ska se "blaffigt" ut. Svara bara om du har lust :) Jag förstår att du inte kan ta emot jobbfrågor hur som helst på din blogg.
    Tack för all fin inspiration du ger på din blogg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jo för tusan, jag tar massa jobbfrågor :) Thats whats bloggen är här för :) Vad har du för möbler i övrigt? Är de vita (då kanske vita Vågö snyggare)? Eller trä (då går ju båda sorterna) För- och nackdelar med båda, de vita kan bli smutsiga och de svarta kan bli för varma att sätta sig i på en varm sommardag och som du funderade kanske solblekta? Vet att de oranga blev jättesolblekta de har min dotter på sin dagisgård.... Men båda är snygga tror jag, så jag skulle gå efter vad ni har för andra utemöbler och försöka matcha dem. kram

    SvaraRadera
  4. Vad gullig du är som svarar, vad glad jag blir! Vi har ett kvadratiskt bord med åtta stolar i teak/silver (http://www.hultens.se/essence-karmstol-silver-teak-brafab.html) som ska stå på samma uteplats. Detta borde fungera till både vita och svarta... Det är mest altanräcket/planket i svart fjällpanel som jag är rädd ska göra att sex Vågö tillsammans med räcket blir för mörkt liksom. Hm, angenäma bekymmer ;)
    Misstänkte att de kanske blir solblekta, hm... Och ja varma kommer de nog också blir. Får nog ta en tur till Ikea på måndag igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. ......hmmm ja angenäma bekymmer :) Kanske snyggast med de vita mot svarta staketet då? Mot silver/teak passar i a f båda som du också säger. Lycka till i valet och kvalet, och hoppas de vita kommer in snart. Ser att du har vita fönster, de kommer att bli snygga och somriga mot de vita Vågö också. Så får det svarta staketet agera bakgrund.

    SvaraRadera
  6. Tack Karin!!!! Det var en fin tanke, att vita stolar och fönstren "tar upp varann". Nu står Ikea absolut på schemat i morgon :)
    Tusen tack! Så bra att ha en expert att bolla med. Tack!!

    SvaraRadera
  7. Hej! Du har fått Liebster blog award av mig, för att jag tycker om din inspirerande blogg! :)

    SvaraRadera
  8. Hej Lisa, TACK det var enormt gulligt av dig! Jag bockar och bugar å det vänligaste :)

    Och Linda - så gärna, trogna läsare står mig varmt om hjärtat :) Lycka till i jakten på IKEA.

    kram Karin

    SvaraRadera