torsdag 14 april 2011

SOVRUMMET FÅR EN VÅR MAKEOVER

Bild studio karin

Min vanliga inrednings-damp får sig en skjuts av mina boa-hormoner nu tror jag... Alla rum får sig små makeovers fast jag borde ta det lugnt. Några kuddar här, det ska målas om där, "i-påsk-ska-jag-lacka-parketten-i-det-och-det-rummet-älskling" hit och "borde vi inte måla om taken" dit. Suck. Nu har jag i alla fall fått ordning i sovrummet - äntligen! Sängen har stått direkt på golvet ett tag sen den förra sängramen åkte ut, och huvudgaveln var en gammal dörr lutad mot väggen. Nu har vi (läs maken) äntligen fixat en sängram och monterat dörren ordentligt på den precis som vi (läs jag) ville.


Sängen med ny vårutstyrsel och i nytt utförande.


Duxresårmadrasser som vilar i den enklaste möjliga plankstommen från IKEA. Och sen har den stommen gömts under en sängkappa i linne från Himla. Maken sågade lite i IKEA-ramens huvudgavel (om man vill såga sönder sprillans nya möbler lämnar jag upp till var och en att bestämma :O - men jag gillar custom made) så att den gamla fina dörren kunde monteras mot den. Dörren/ gaveln är penselmålad i vitt NCS 0500-N, glans 40 (snickeri halvblank).


Några av kuddarna är nya, nämligen de mörkt grå med ljusgrå virkad spetskant. De kommer från Himla, och det gör även den ljuvaste mohairpläden i ljust grått. Dessa kuddar och pläden hade jag egentligen beställt till ett projekt jag håller på med. Men när de kom insåg jag att de skulle passa så braaaaaaaaaaaaaaa i mitt sovrum så de fick prova lyckan hemma hos mig istället. Så nu får jag helt sonika ta och beställa en omgång till åt projektet i fråga... Övriga kuddar: de blanka med rutmönster har jag sytt i tjockt siden från fantastiska danska textildesignern Fanny Aronsen (en stor arkitektfavorit) samt Linum.

4 kommentarer:

  1. Ser rogivande ut i ert sovrum. Fin-fint.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Härliga färger på textilierna. Mitt sovrum håller också på och får sig en vår makeover! Jag tycker dina gardiner är så fina och har blivit inspirerad att sy vita skira gardiner (voile) och hänga bredvid mina gardiner i mörkgrått thaisiden. Tack för inspirationen!

    Kram Josefine- at home

    SvaraRadera
  3. Otroligt ljust och inbjudande! Du är duktig!

    SvaraRadera
  4. Underbart sovrum med ljusa men tunga gardiner och den där sänggaveln var jättefin. Letar inspiration till sovrum. Är såå trött på MALM serien nu.. lånar en bild av dig!

    SvaraRadera