fredag 3 juni 2011

VIT FIN OCH FÄRDIG ALTANSOFFA




Äntligen äntligen äntligen har ett projekt som levt i mitt huvud sen vi flyttade in för 4,5 år sedan blivit klart! (Det kom ett helt hem - kök, badrum, alla parkettgolv, alla sovrum lalalalllaaa emellan, altanen blev liksom aldrig prioriterad...) Men nu står den där, den 4 m långa platsbyggda altansoffan som fullkomligt väller av sittplatser - vi har redan provat den med grillgäster. Och det blev en sån snygg fond på den tidigare (fula) gula altanen.





Överst en bild hur det blev jämfört mot ett FÖRE (lilla ovan) snapshot när vi precis flyttat in. Jiiiises vad det såg ut :O Det gula sidostaketen tillhör Brf:ens fasad, så den delen har vi nu helt enkelt gömt bakom den vita ribbsoffan. (Den främre delen av staketet mot gräset får man byta ut, så det har vi gjort som ni ser...) Bord och stolar är numera mörkgrå som ni ser här. Och även altangolvet är numera laserat som bilden visar, i ljust grått.





Hur stommen är uppbyggd ser ni i bilder här. Så, nu kan jag snart släppa hemmet och stan (Saltis är inte så mycket stan, men ändå...) och känna mig klar. Mot skärgården och piffet ute på landet. Nu börjar det bli dags :) Trevlig helg!


Bilder studio karin








5 kommentarer:

  1. Jättekanonsnyggt! Vad är det för fina sittdynor (minns inte om du skrivit om dom tidigare)?

    Fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev Karin! Jättefint! Vad har ni använt för färg/lasyr till golvet, det är riktigt snyggt med grått golv. Ha en finfin låååånghelg! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fint det blev!! jätteinspirerad!! kram gabbie

    SvaraRadera
  4. Så bra det blev! Jag tycker det var snyggt när det gick i ett med staketet, väldigt fint! Har också varit inne på en platsbyggt soffa, nu blev jag ännu mer inspirerad!

    SvaraRadera
  5. Hej tjejer, tack tack. Gabbie - ja nu är det bara att köra hemma hos er, jag kan bara rekommendera detta! Så mycket plats helt plötsligt :)

    Och Linda, såg du inlägget på Hus & Hem om din terrass, jag länkade till dig också.

    Angående frågorna om färglasyren och kuddarna så har jag gjort ett inlägg om det som kommer imorgon, kika där :)

    Trevlig national/ flaggdag alla

    kram Karin

    SvaraRadera