måndag 6 juni 2011

EN TRIPP TILL SKÄRGÅRDEN




En till ledig dag :) Det är ju helt ljuvligt hur sommardagarna bara avlöser varann fast det bara är i början på juni. Vi har hunnit med en tripp ut till landet i Stockholms skärgård, och inspekterat att huset står kvar. Familjen har en liten "koloni" av stugor på en skärgårdstomt, och just min och makens övernattningsbo är en friggebod uppe på en klippa med havet som en fond runt om. I år gravid-boas det ju högt och lågt, och även vår frigga får sig en makeover... I år ska det målas golv och bytas kuddar enligt följande koncept.



Kuddfodralen är redan införskaffade, jag hann med ett besök till Svenskt Tenn i förra veckan för de sista :) Från vänster kuddar från: de randiga och helblå från Bruka, blommiga La Plata från Svenskt Tenn, vit virkad Åhlens City. De skall monteras på innerkuddar och läggas i sängen när vi flyttar in i huset senare i sommar.


Utsikten från sängen, blått blått blått.


Önskar er en superskön sista dag på långhelgen! Glöm inte att hissa flaggan och äta sköna bakelser och bara njuta :)

2 kommentarer:

  1. Kommer bli finfint! Det där randiga tyget på ditt första kuddfodral har vi också i vår stuga. Var där i helgen och insöp lite sjöutsikt jag me´, det mår man gott av :)

    I helgen när vi var på fest pratade jag med en kompis kompis om bloggar. Hon sade då att hon hade hittat till din blogg genom min och det roliga är att det var henne (Therese) som du hjälpte med altanen som du också visade på din blogg :) Världen är bra liten, hihi.

    Ha en fin vecka! Här ska det bli ettårskalas för fem ettåringar imorgon. Mycket att fixa med idag :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja det var en bra liten värld :))) Kommer ihåg det inlägget jag gjorde, roligt att ni kände varann.

    Lycka till med kalas, hoppas vädret är så strålande som idag! Första kalaset var så speciellt, jag var lika lycklig som de små tårtstinna ettåringarna kommer jag ihåg :)

    kram Karin

    SvaraRadera