måndag 11 juli 2011

RENSAT I STENRABATTEN


Idag har jag varit så duktig och rensat sjösinglet som jag har anlagt i kanten av framsidans stenläggning. Det hade kommit upp lite ogräs bland all sjösingel, men nu är allt borta :) När jag anlade sjösingel/ natursten kanten på uteplatsen så lade jag först lite tidningspapper i botten (2-3 arks tjocklek) istället för markduk, detta för att inte ogräs skall kunna komma igenom underifrån. Men det kommer alltid dit lite ogräsfrön och löv uppifrån, och det blir med tiden ogräs. Men inte så mycket, och överlag så är stenläggningen väldigt lättskött - och snyggt tycker jag. För er som inte följt bloggen sen början kommer här en snabb presentation på hur framsidan "hottats upp":

FÖRE
Tråååååkig uteplats med endast betongplattor. Inget spännande att titta på överhuvudtaget, och lite dött överlag.

EFTER
Uteplatsen på framsidan fick lite mer vackert att titta på. Sjösingel runt kanterna, och vita krukor ovanpå det. Köksfönstret fick genast trevligare utefond att titta på.



En närbild på dagens arbete, alla små gröna minigroddar borta, och endast fina stenar igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar