tisdag 12 juli 2011

VILL HA NY TAKLAMPA I KÖKET


Idag gjorde vi några sista ryck hemma i huset innan vi packar oss iväg på lååååååång semester i skärgården. Flyttar ut dit och glömmer allt vad renovera och hemmet beträffar. Vi springer i o f s allt som oftast runt men en hammare och en pyts färg ute på landet med..... men det är semester-piff och det räknas ändå som semester :) Hur som helst, idag har vi låtit kakla köket, äntligen! Det har inte gjorts sen köket gjordes för (konstpaus) två år sen! Vi (läs "ambivalent inredningsarkitekt") har aldrig kunnat bestämma oss så det har bara varit en vit vägg. Men nu blev det nåt. Jag ska visa senare när jag hittar min kamera som sprungit bort. Det blev inte carrarra som jag önskat länge, jag skall nog inte ha valnöt i kombination då. (Det får bli carrarra i vårt blivande hus som jag hoppas hitta snart.) Och nu har jag snöat in på att byta lampa också. Vi har en fin och snygg ICON - men den är blå och det passar inte riktigt. Den får bli lillebrors lampa när han får ett rum, så skaffar jag en ny till köket. Det dammar för mycket i köket dessutom, jag torkar den jämt! Nu vill jag ha en vit lackad sak, gärna en favorit från Original BTC. (Jag gjorde ett restaurangkoncept med massa sådana lampor i vintras, och det blev kanonbra. Skrev dessutom redan om dessa lampor förra sommaren, men först nu är det dags alltså. )


Åh så snygga industrilampor... Får se om en sån dyker upp här hemma :)


3 kommentarer:

  1. Snyggt kök du har, jag väntar med spänning på att få veta vad det blev för kakel eller liknande :) Ha det underbart i skärgården! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Wow vilken snygg lampa, skulle passa med två sådana över vår köksö.....finns den i olika storlekar?
    Njut av skärgården!
    //Lena

    SvaraRadera
  3. Tack Linda :) Anonym; lampan finns i tre olika storlekar, och de finns hos flertalet nätbutiker.
    kram Karin

    SvaraRadera