onsdag 31 augusti 2011

SISTA SOMMARDAGEN...




Det slår mig just att det är sista augusti idag... Sista sommardagen, i almanackan i alla fall. Sensommarvärme kan vi säkert njuta av långt in i september, men idag är sista sommarmånaden slut. Finito. Här är vädret bedövande stilla och vackert idag, och altanen har fått sig en höstmakeover. Har lagt ut fårfällarna i stolarna, bytt ut sommarblomkuddarna mot mer sober randig och så en mullig ullpläd i grått. "Ska be att få en stor latte tack".



Utelampan från Rydens är jag så nöjd med, den sprider ljus utanför fönstret nu när kvällarna mörknar. Kommer härifrån.



Och så ett gäng nya höstplantor i krukorna. Lite mer vintergrönt-orienterat... Buxbom, ljung och en liten pigg rosa sort som jag inte kan namnet på.... Fina bloggvännen som kan många blomnamn: Irene kan du :) Nu ska jag ut och njuta det som är kvar av dagen... Ni med tycker jag :)

2 kommentarer:

  1. Åh, är det så här hösten ser ut, härligt! Har du en latte till mig också? :)

    Dubbel.

    Tack.

    SvaraRadera
  2. Så gärna, den står framme :)

    SvaraRadera