lördag 29 oktober 2011

DAGENS JULINSPIRATION OCH TIPS

Bild Illums Bolighus

Imorgon är det vintertid. Mörkt. Men jag längtar efter det mysiga tända-ljus-tiden som vi har framför oss, gör man det på rätt sätt blir det ju himla hemtrevligt. Såg idag på shoppingrundan att julen börjar krypa in i butikerna. Så här kommer bara en liten kort mindnote att i år ska jag köpa den adventsljusstake som jag egentligen vill ha, istället för att ta en "a-mäh-jag-tar-väl-den-här" på typ Åhlens... I år ska jag unna mig denna fina Kubus som Mogens Lassen designade redan 1960. Snyggt snyggt :)

3 kommentarer:

  1. Den är ju ett "måste", grymt snygg. Och inte bara en adventsljusstake tycker jag utan en ljusstake värd att stå framme hela året. Jag har ju haft äran att vinna en ML33 och har därefter tänkt att jag ska köpa mig ljusstaken som du visar idag. Kanske borde jag också ta mig i kragen och köpa den som jag verkligen vill ha. Sånt har man igen i längden.
    Trevlig lördagskväll!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Den där står högt upp på min önskelista också! Jag har en vit för ett ljus men den med fyra är så mycket mer och att använda den som adventsljusstaken var ingen dum idé. Fast hade jag en skulle den faktiskt få stå framme året om.

    SvaraRadera
  3. Köpte den för några veckor sedan - för att ha framme året om. Att ha den som adventsljusstake hade jag inte tänkt på ... Så nöjd med köpet.Superfin.

    SvaraRadera