fredag 25 november 2011

ADVENT I KÖKET

Bild studio karin


Och så var det äntligen fredag! Bästa dagen, och idag kommer barnen hem från skolan och dagis och har haft ljuständning inför första advent. Så nu var det dags att bli klar hemma i köket också för att inte göra dem besvikna :) Jag har inhandlat en ny adventsljusstake från Konstsmide i år, då jag ville ha en med rak ljussättning istället för pyramidform. Ljusstaken är i vitlackat trä och jag är supernöjd, framförallt som ljusen har den gamla klassiska looken och inte de nya med låtsaseldsflamma.




På bordet lite grönt i silvervaser från Day Home. Vid sidan om dem har jag smugit dit en liten julfågel, jag är annars väldigt sparsam med just rött till jul. Min jul går i vitt och mer vitt, silver samt granrisgrönt.




Det är väldigt svårt att fotografera fönster, men här är ett försök. Anledningen till att jag ville ha en rak ljusstake i år var att jag skulle ha en grön krans ovanför. Och det blir för mycket kaka på tårta med en pyramid under en rund krans. För många former...




På bordet en skål i i marockanskt porslin med massa julgranskulor som dekor. Nu kan jag hämta hem barnen, spännande att se deras miner när det julas här hemma! Önskar er den bästa fredagskvällen :)


PS vill du se ett helt gäng snygga adventsljusstakar som jag valde mellan? Kika då på dagens inlägg på min Hus & Hem blogg här.


3 kommentarer:

  1. Hej
    Va mysigt med lite adventfint.
    Undrar var dom grå julgranskulorna kommer ifrån.
    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  2. Mysigt med julmys! Hoppas du och hela familjen får en härlig 1:a advent. Roligt att just du, min idol gällande inredning ;), hängt en fin krans i fönstret, det ska jag med! Stor kram Kristin S

    SvaraRadera
  3. De grå (nästan svarta) kulorna kommer från Blomsterlandet.
    Och Kristin, du är för söt :)

    kram

    SvaraRadera