söndag 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT HEMMA

Bild studio karin


Så var det då äntligen skarpt läge :) Första advent. Efter att ha kikat på julinspiration i mail, nyheter, i butiker och bloggar fick man äntligen tända det där lilla första ljuset hemma. Så fint. Jag var på Illums Bolighus  i helgen och köpte äntligen den ljusstake jag vill ha till adventsljusstake. Det är designklassikern Kubus av danske arkitekten Mogens Lassen, och den formgavs under funkisens fana på 1960-talet. Funktion utan krusidull, ungefär, är funkisens paroll. Och denna ljusstake kan man ha framme hela året, så klart. Så för att den skall få se lite annorlunda ut på just julen har jag lagt till lite julfunktion på den i form av dessa svarta plåtsiffror 1-2-3-4 från inreda.com. Jag är supernöjd med den! Jag önskar er alla en superfin söndag och första advent :)





3 kommentarer: