måndag 21 november 2011

JULINSPIRATION I SLOTTSTRÄDGÅRDEN

Bild studio karin


Gårdagens söndagsutflykt blev mycket riktigt till en handelsträdgård - vi åkte till Ulriksdals Slottsträdgård. Ni vet den som drivs av Bosse Rappne från Äntligen Hemma... Det är en väldigt fin handelsträdgård, med ett kanoncafe' där vi unnade oss gott. Och så blev det årets första julinköp! Det blev en buxbomskrans till entredörren precis som förra året. För den kranssorten måste vara det bästa kransköp jag någonsin gjort. Den kransen var grön fortfarande i mitten på februari då jag lade den som dekor i en kruka istället (som jag visade här).



Jag köpte en till krans, en stor med julgransbarr så att det ska dofta gott. Den kransen skall jag nämligen ha inne, så att det blir på detta viset. Upphängd i vitt band i köket. Jag visar sen när jag fått upp den :)




Fingrade länge på detta träd också, det hade varit så vackert på altanen. Men det fick räcka med kransarna (och en liten gran), jag skall ju vara borta hela januari så att jag får ta i så det räcker lite lagom... Nu mina vänner, är det vidare friska tag i nya veckan! Jobba med lite inredningsarkitekt uppdrag och sen hämta hem glada barn från skola och dagis :)

4 kommentarer:

  1. wow kransarna var ju helt fenomenalt fina!! kanske måste härma lite..

    SvaraRadera
  2. Superfint! Ska nog också prova en buxbom då... Tack för inspirationen :)
    Anna

    SvaraRadera
  3. TAck alla :)
    - och det tycker jag du gör rätt i G :)

    SvaraRadera