fredag 11 november 2011

MYSBELYSNING I HÖSTMÖRKRET


 Bild studio karin


Jag har precis upptäckt hur underbar min sovrumslampa är i skymningen! Jag skulle natta bebben och han var helt betagen av ljusmönstret omkring honom. Jag har ju inte taklampan tänd i sovrummet (under större delen av året) för det är helt enkelt så ljust ändå. Man använder sig bäst av många mindre ljuskällor i sovrum, så som två stycken lampor vid sängborden, någon bordslampa på ett sidobord eller en golvlampa i ett hörn, kanske någon vid fönstret... Takarmaturer i sovrum brukar oftast vara snyggast på dagen, släckta och i dagsljus. Men den takarmatur jag köpte från Zazazu tidigare i höstas är helt grym i det kompakta höstmörkret. Den lyser ju inte som "vanliga" skärmar, utan projicerar ut ljuspunkter i ett oändligt mönster på väggarna runtomkring. 



Mitt sideboard vid väggen nedanför sängens fotgavel med ljus, blomma och småtjejernas första skor. Lampan kastar ett "virkat ljusmönster" över alltihop och det är en ren fröjd att uppleva det i verkligheten! Och lampan med sina vackra stansade mönster är jag nöjd med i dagsljus också - jag har gjort ett inlägg tidigare om den här. Nu så är det fredagkväll, jag checkar ut nu. Trevlig kväll önskar jag er alla :)


PS I min blogg på Hus & Hem resonerar jag kring varför du skall ha dimmer hemma, läs här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar