söndag 20 november 2011

SMYGJULINSPIRATION

Bild Bo Bedre

Sista söndagen för i år då det inte är juletid, dvs advent. Det ni! Visst går det fort? Söndagens husvisning (jag ska inte på någon husvisning in real life själv idag, det har visst stannat upp nu...) blir i detta danska kök med lite smygiga julvibbar. Vitt och svart, med trärent och vintageprylar. Danskt så det förslår. Skulle gärna ha en sån där stor blank vit lampa i köket.


Har ni lagt märke till de där små söta "danska juleträden"? De är fina, men de syns ju inte till hemmavid. Gillar att man ställer juleträdet i krukor, urnor, korgar och allt annat än en ful julfot som vi oftast kör med i Sverige...


På dagens att-göra-lista blir nog att införskaffa en julblomma, så att den hinner slå ut till jul. Och jag gillar korgen i bilden ovan, där man kan samla julklappar allteftersom innan de läggs in under granen. Men i mitt hushåll skulle det inte fungera, då en sexåring och en treåring skulle göra små "hoppsan mamma jag råkade öppna" alltför mycket då. Och vad tänker jag på! Det är ju tomten som ska lämna :) Nu ska jag njuta av sista "höstsöndagen" innan det officiellt blir julhelger framöver. Kram på er :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar