söndag 4 december 2011

ANDRA ADVENT

Bild studio karin 


Ett litet snabbt hallå här från mig idag på andra advent. Idag har vi haft besök av finfina vänner (tack för idag!) och avnjutit "alplunch" med wurst i alla de former, sauerkraut, färskt bröd och årets första "glühwein". Det var vanlig ljus glögg, med lite extra kryddor i. Bästa tipset är att lägga undan tomtekopparna och dricka din varma glögg i vackra chai-te glas. Mina glas kommer från Tabbouli House i Stockholm och jag inhandlade ett dussin tidigare i år. Lite nytt godis från julmarknaden igår i Day skålen och vi har landat i soffan - barnen med äppelmust i sina glas - en stund.





Hoppas du har unnat dig en skön söndag och inte hastat runt för mycket! Använd mörkret till något positivt och sakta in en stund.



PS Jag såg att Emma har en tävling om att vinna just en Kubus idag! Klicka här så kommer du till tävlingen :)

2 kommentarer:

  1. Åh så fina bilder, såå mkt julstämning! tack för en härlig dag!! surkål är min nya favorit! :-) kram

    SvaraRadera
  2. Taaaaaaaack själva :)))) Surkål totalt överraskar måste jag säga själv ;)
    kram kram karin

    SvaraRadera