lördag 3 december 2011

BESÖK PÅ EN FIN JULMARKNAD


Bilder studio karin 

Idag har jag och hela familjen varit på utflykt, en sån man blir glad av. Vi styrde hela bilen fullpackad med barn och hund till Zetas Handelsträdgård som ni som följer mig här vet är en av mina favoriter. Det som inte finns i växtväg här på sommaren är inte värt att ha. Och på julen - visade det sig - finns en liten charmig julmarknad som sätter kvalitet framför kvantitet. Jag njöt i fulla drag av en varm glögg, och alla synintryck. Jag är lättflörtad när det är vackert presenterat och produkter av bästa sort ;) Vi köpte lite av det mesta.... Polkagrisar, paraplyklubbor till flickorna, ekologisk choklad, handgjord kakao kola. Vovven var med idag också. Här följer lite bilder på min dag här. (Eftersom dagen genomsyrades av detta, blir min andra blogg också inspirerad av detta idag - så läs mer om när, var, hur på min Hus & Hem blogg idag. Klicka här.)




Här fastnade jag först, i ett stånd med stickade varor från Fridfull, som hade fårfällar i alla färger också.  Zetas bjöd på finfina julkransar och vackert patinerade järnkorgar.




Det var dagen det. Ni som bor i Stockholm och letar julmarknad i morgon - här är mitt tips till er. Önskar er en härlig lördagkväll! Kram

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Själv ska vi göra ett besök på Skansen nån gång, lite närmare jul .
    Malin

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina bilder. Ser ut att vara en jättemysig marknad! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tack, ja vissa miljöer blir tacksamt fina på bild. Tack tack :) kram

    SvaraRadera