onsdag 7 december 2011

GOD JUL VARDAGSRUMMET ÖNSKAR KARIN - NYTT MOODBOARD

Kollage studio karin


När jag gjorde moodboardet till en kund häromdagen insåg jag att ett par härliga egna favoriter hamnade på kollaget. Jag har gjort om kollaget till mitt vardagsrum, eller det som mitt vardagsrum behöver. Så: God Jul vardagsrummet önskar Karin :) En ny lampfot till sideboardet i silver från Day Home (den jag har är vit och försvinner lite för mycket), också all-time-high favoriten golvlampan Jielde (stått ett par år på önskelistan men är en budgetfråga...), en vädligt stor fin målning över soffan (denna är från Johannas konst i Nacka - en duktig tjej i närheten här i Saltis - och en sån målning har jag haft ögonen på i nåt år), litet runt bord i silver från Mio (så fint och passar så bra på moodboardet men jag har ingen gjuten plats till det...), en ny kruka/skål i silver från Day Home, en broderad klassiker från Svenskt Tenn - linnekudden The World is like a book..., och sist men inte minst en ny matta. Stor och grann ska den vara, 2,5 x 3,5 m minst. Den silkesrya vi har nu har för lång lugg och är lite för just nu eller alldeles nyss faktiskt. Vill ha en mer klassisk variant som tål tidens tand (läs trendändringar) lite bättre, naturligtvis äkta och naturligtvis i 100% ull :) Färgskalan håller jag harmonisk med det jag redan har hemma i vardagsrummet. Basfärgerna vitt-grått varieras i materialval och ton vare sig det är metall, snickerier eller textilier... Och utsvävningar i accenten rosa - som hos mig täcker hela skalan blek/puderrosa till purpurrött! - får hänga med. (Kuddarna som står för färgen idag ser du här.)


PS Då jag ofta får förfrågningar kring moodboards och framförallt färgval så har jag gjort en enkel att-välja-färger-hemma-kurs i dagens inlägg på Hus & Hem. Klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar