torsdag 12 januari 2012

DUBBEL HÖJD OCH BRO INOMHUS


Bild studio karin


Sitter med trötta ben och njuter en kvällste, och kikar strött ut över interiören. Jag är för trött för att skriva något, egentligen, men eftersom tv-utbudet är dubbat i Österrike så sitter jag här ändå :) Kan passa på att visa er en favorit med huset. Det jag gillar bäst med planlösningen är att jag ritade in dubbel takhöjd i entrén, så att man har en hög volym upp till taknocken när man kommer in. Är man uppe är det superbt att ropa på barnen när det är middag, eller kasta ned ett äpple till en som piper om mellis ;) Mitt över den öppna volymen går en gångbro från ett sovrum över till ett badrum (det är de två dörrarna man ser på bilden). Jag gillar ju genuin inspiration, och inspirationen till bron fick jag från gamla alphus och deras entresol-gångar. Fast jag tolkade det i modernare tappning som ni ser. Just nu sitter jag längre bort i köket och kikar ut över denna öppna yta, och bron, och tänker att jag gillar verkligen höjdupplevelsen. Det var egentligen alles, kära läsare, och jag önskar er alla en härlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar