torsdag 19 januari 2012

FORMEX MÄSSAN 2012 OCH JAG

Bilder lånade av Formex.se 


Idag är det bråda dagar för inredningsarkitekter, inredare, stylister, butiksinnehavare, designers och maaaaassa andra människor. Idag börjar årets Formex mässa, mässan där man kan utläsa vilka stilar, trender, färger mm mm som vi kommer att se i år. Mässan hölls öppen för fackfolk, dvs de som jobbar inom branschen, men ni kära läsare (som inte jobbar inom branschen) kommer att märka av det i magasinen, och se det i butiksurvalet framöver. Jag har skrivit om temat för årets mässa tidigare på min Hus & Hem blogg, titta här. Jag är ju utomlands hela januari, så jag följer mässan på Formex hemsida och tolkar bilderna därifrån idag...









Min första reaktion är att det är mycket pastell, och de blekare färgerna. Mycket dova puderrosa-gammelrosa, många olika dämpade grå, gråblå, fortfarande/igen lila toner.... Och lite natur till det, fortfarande trärent. Den exklusiva känslan, att föremål skall kännas genuina och handgjorda ser vi exempel på i de fina handgjorda tvålarna från Munkholm. Mmmm, gillar gillar.



Inredningsarkitekt som skolkar från mässan, jaha ja. Istället för mässbesök skickar jag er istället en personlig hälsning från hur jag tillbringar hela januari månad... Och min egen tolkning på rosa, blått, lila, grått och natur och exklusiv känsla!!!!! ;)
kram Karin


2 kommentarer:

  1. inredning i all ära men du gör det enda rätta!! Spendera tid med familjen och njuta av varandra och moder natur!!! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, härligt!

    SvaraRadera