tisdag 31 januari 2012

HEMMA I HALLEN... FD SKOLÅDAN

Bild studio karin


Hej alla nya läsare - och alla mina vanliga så klart :) Ni blev så många efter helgen, efter reportaget... "Att kliva in i hallen var som att kliva in i en skolåda....." Så börjar artikeln. Men sen fick inga bilder på hallen rum i uppslaget, så jag ska passa på att visa er den. Skolådan. Eller ex-skolådan. Jag har målat alla väggar vita i hallen, för den var så mörk. Men med (numera) tre barn och en stor hund så behövdes avtorkningsbar yta, så vi har en bröstpanel på väggen. Den är vitlackad med snickerifärg, och den kan man ju som bekant torka av :) En sitthurts till trötta barnsben, också i vit spontstil, har fått två runda sittplättar som jag klippt ur en grå Ludde från IKEA.




Jag satte in en garderob med hela spegeldörrar på ena väggen istället för den hall-stång och skohylla som fanns där. Hallen breddades optiskt och dessutom rådde vi bot på det eviga hallstöket, det syns ju inte bakom spegeldörrarna! :) Win-win. Mattan är en äkta antik sak, tjock i ull som står emot smuts och hindrar den från att vandra vidare in i huset. Mamma gillar. 




Det var en skiljevägg mellan yttre hallen och hallen, med en liten väggsnutt uppe i taket ned till ovan-dörr-höjd. Den slog jag ned med hammare en dag, i ett sånt där typiskt Karin-ska-bara-se-om-det-går-infall... Maken kom hem den dagen, tittade på gipsbitarna överallt på golvet och frågade trött vem som skulle ordna upp allt efter min framfart. (Det blev några snickare, han slapp...) Med taket som fortsatte i ett oavbrutet stycke från yttre hall och hela vägen i huset blev det mycket luftigare och ljusare. Men faktum är att barnen och hunden och jag trängs lite för mycket ändå, hallen har nått sin smärtgräns och vi lämnar snart över stafettpinnen på vårt kära radhus till en annan lycklig-max-två-barn-familj. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar