lördag 21 januari 2012

PLATSBYGGD GARDEROB HEMMA I ALPHUSET

Bild studio karin 


God morgon härliga lördag! Idag vräker snön ner - ni som ser på Hahnenkammrennen från Kitzbuhel i närheten här ser ju att de snöar väldigt idag. Jag passar på att fota lite nya detaljer i huset som tillkommit sen förra året. I stora hallen när man kommer in har det platsbyggts en stor garderob. Jag skissade på en pappersbit, min kära mamma jagade rätt på en lokal snickare och nu står där en jättestor garderobsvägg som sväljer skidjackor, skor, t o m några pjäxor och skidor i ett skåp (i väntan på skidbod...). Det hade varit synd på takhöjden att ställa en färdigköpt garderob där, som man sett dammkanten ovanifrån dessutom. Handtagen blev inte de som vi önskade, så tills de byts ut har min mamma satt på små söta tofsar och färgglada hängen från Indiska där.



Vy från trappan upp, man slipper se dammkant eftersom garderoben går upp till tak. Stora dörrar, ca 70 cm breda och ca 2,5 m höga.




Det var dagens inblick här hemma, hoppas ni får en super lördag där hemma, nu ska jag trotsa snöovädret och ge mig ut i lite skogsåkning. Kram


1 kommentar:

  1. Om det är halogenspottar vid de där garderoberna kan det vara brandfara & bryta mot installationsreglerna. Vet att vi fick riva en sådan installation får många herrans år sedan pga. just den risken.
    Om dörrarna står på glänt och spottarna tända kan dörrarna ta eld i ett värsta scenario nämligen. Sjukt värme från spottarna, särskilt om det är 230V.
    Men det kanske är LED? då är det säkert lugnt :)

    SvaraRadera