fredag 9 mars 2012

DRÖMMER OM ETT BARNRUM FÖR POJKE




Visst är det underbart med lillebror bebben i vårt sovrum. Och att hans snusande hörs intill mig på natten. Ibland i spjälsängen ibland hos mig. Men hur mycket jag än vill ha honom hos mig så skulle jag så gärna inreda ett barnrum till honom snart. Hans storasystrar på sex (rummet här och här) och tre år (rummet här och här) har varsina rum, och det finns helt enkelt inget rum över till lillebror. Därför letar vi ju hus som ni som följer mig vet... Hur som helst. Man kan ju drömma! Och idag har jag satt ihop ett moodboard för hur lillebrors rum skulle se ut om det fanns ett att inreda just idag. Till grund skulle han ha ett vitmålat golv och väggar, precis som sina systrar. På detta vitmålade golv en äkta matta med vit botten och blå-grå dekor. Gärna en vit säng som den från The White Company, en racerbil i rött eller silver som denna från Illums Bolighus är bara en tidsfråga (en sån skaaa jag köpa!), en liten bord-och-stolgrupp, kanske en designklassiker som han kan ta med sig i framtiden som en Öglan stol från Thonet i ett hörn, accessoarer den virkade filten som jag har virkat till min son, örngotten från Mimou, hans linnekudde med blå Elefant från Svenskt Tenn som han fick när han föddes, de små elefanterna på lyckohänget från Indiska som hänger på spjälsängen idag. Och överallt sprider sig ett sken från taklampan från Bestlite och en bordslampa Rossy från By Rydéns. Japp. Så ser det ut.


PS Jag ska lämna er med en liten teaser idag också... Nästa vecka kommer någonting på moodboardet ovan ATT VARA MED I EN TÄVLING SOM DU KAN VINNA! Så kika in nästa vecka med :) Trevlig fredag så länge. 

PS Jag lägger detta moodboard till nya sidfliken moodboards där jag har samlat jobb så att kunder kan se hur det kan se ut när jag jobbar. 


Kollage studio karin
Bilder studio karin, lauritz, Illums Bolighus, The White Company, Gubi, By Rydens





2 kommentarer:

  1. Kikar varje dag ;)Så fint Lillebror får det när det bli dags och ni funnit "Ert" hus! Önskar dig en härlig helg "old colleauge"! Kram K

    SvaraRadera
  2. Härligt att du kikar! Trevlig helg du med K :) kram

    SvaraRadera