fredag 16 mars 2012

JAG TAR MIG SJÄLV PÅ ORDEN - VÅRSTILLEBEN



Jippi äntligen fredag! Bästa dagen, jag får hem alla små barnen lite tidigare och det blir fredagsmys med glasstrutar och strössel. Helst ska jag ha hunnit fredagsstäda också, så att vi njuter lite extra. Vet ni att man kort kan säga att man vilar hjärnan mer när det är undanplockat runt omkring en? Det är för att ögat-tappar-stavar-hjärnans-bearbetning slipper jobba med att fylla ut alla intryck till en jämn gröt som vi kan ta till oss. För vi kan inte ta in allt på en gång. Så när det ändå är städat och undanplockat omkring en så kan hjärnans sudd-och-kamouflage-kamp lugna sig och man kan vila. Man slappnar av mer. Eller vad tror ni? Funkar det på er? Jag tog mig i alla fall själv på orden från gårdagens inlägg och praktiserar ett stilleben för att få det vårfint hemma idag! Och oj vad det doftar vår inne hos oss. Lite Ginst i en glasflaska, moj moj vad härligt. Och vet ni vad, det funkar. Det känns genast stillsammare och mysigare :)




Mormors ros till sexåringen efter en föreställning ligger och doftar i en Iittala glasskål. Idag blev det ett Residence omslag från 2009 stylat av Lotta Agaton som passade till min stämning. Det där omslaget håller ju än, med svart, vitt och en vit marockansk läderpuff som jag kommer ihåg att jag sååå gärna ville ha. Men så kom mellantjejen (född 2009) och tuschpennor in i mitt liv och jag hoppade över den vita läderpuffen den gången...




Den doftande ginsten skall jag passa på att ägna en vän som kikar in här ibland. Tack G för din ovärderliga hjälp idag :) 


Fredagskram på er alla!


Bilder studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar