torsdag 15 mars 2012

SKRIVORDSLAMPA I VINTAGESTIL



En favorit vi har här hemma är den lilla skrivbordslampan i vintagestil. Det är lilla söta Rossy från By Rydéns. Skoltjejen har en i vitt på sitt skrivbord, och lillasyster har också en vit men på ett sideboard. Till lillebror blir det nog en svart Rossy, som jag knåpat ihop i detta moodboard. Min lilla skoltjej har fått vårblommor av mormor i en kopp, och på en gång blev det lite vårigt och vackert i hennes rum. Just idag strålar solen in och jag har fixat lite i hennes rum.




Det jag gillar bäst om man ska ha lite vintageinspirerat är detaljer. Små men viktiga detaljer. Som de urfina skruvdetaljerna i denna goding. Själv blandar jag lite vintage med modernt, så att jag inte får för mycket. Så att det blir "gammalsnusk" som är en vedertagen term på arkitektbyråer haha! Nej, en liten snygg vintagesak här och var, upplättat med mycket vit och en modern touch - då blir det bra för mig :)





Ja, det var skoltjejens städade skrivbord idag. Nu ska jag ta tag i lite annat jobb, CAD ritningar och doningar som kräver min koncentration! Vi ses :)

Bild studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar