tisdag 29 maj 2012

SOMMAR UTE SOMMAR INNE - I MITT VARDAGSRUM

 


Härliga sol! Nu gäller det att fånga sommaren. Ett par dagar regn och kallt ska komma är det sagt, så jag lapar sol och knipsar in blommor så att jag får behålla sommaren i sinne under dessa dagar. Sidobordet vid soffan hittade jag i vintras, det är ett antikt indiskt vitrinskåp (Indori). Det blev ögonblicklig förälskelse och jag tog det på stört. Funderade ett tag på att måla det vitt, eller svart, men eftersom det var antikt så är det nog helgerån. Så det får vara så här så länge. Idag tronar ett axplock blommor från min trädgård i glasvaser på en silverbricka.




Ja, så här ser det faktiskt ut på min baksida just nu. Ett raster av lila blommor som slagit ut och doftar underbart. Jag hittade pelargoner i lila, det blev jag väldigt nöjd med.




Jag har hela färgskalan lila, från vitt -bleklila-lila-upp till nästan-svart. Fantastiskt vackert mot varann, och harmoniskt när man håller en färgskala. De nästan-svarta blomdetaljerna är favoriten just nu. Med dessa blommor önskar jag er alla en härlig dag, ut och njut om ni hinner :)



Bilder studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar