onsdag 15 augusti 2012

DÄCKSTOLARNA PÅ ALTANEN



Imorgon är det Formexmässa för min del! Ska kika in hos leverantörer, bekanta, träffa många kära vänner, några som besöker och några som ställer ut, och andra bloggare. Kanonkul. Även om det just imorgon är lovat över 25 grader varmt, knallblått och ingen vind och jag borde vara i Greklandsvärmen som serveras dag efter dag på vår strand. Vilken sensommar!!! Men det ska bli superkul med mässa i alla fall :)))) Jag ska bland annat dyka in hos möbelfabrikören Artwood och hälsa på, jag har beställt många möbler och utemöbler där - både till projekt och till mig själv. Senast i raden är dessa tre Adirondackstolar i oljat grått, som fick flytta ut till skärgården och sommarhuset. De står mot husväggen på huvudhuset, intill rosenbuskar och lekstugan med röd dörr. Här brukar man dimpa ned med frukostbrickan i knät och aaaaaaaldrig komma vidare.




En mer skärgårdsstylad komposition, då stolarna var tänkta till stranden och intill bryggorna med kryss-staket som matchade stolarna så fint i formspråk. Då hade det blivit så här. Men som sagt, vi har inte fått däckstolarna längre än från frukostdäcket, och där lär de förbli :) Riktigt schyssta däckstolar i tjocka plank kan kosta en del, så hittar du maffiga såna här på rean i trädgårdshusen - köp. Kommer inte att ångra dig vare sig i höst med en pläd i och kaffekoppen i hand, eller i vår för de går garanterat inte ur tiden så fort, en klassiker som denna.



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar