måndag 10 september 2012

MITT VARDAGSRUM I SPILLROR



Håhå jaja, nya vecka och fortfarande är vi i vattenskada-exil i ett annat hem. Ni som har haft vattenskada/försäkringscase ni vet att. Det. Tar . Tiiiiiiiiiiid. Idag var jag hemma och tittade på ett lik till vardagsrum. Tömt, smutsigt och dammigt, sideboardet ovan isärplockat och sorterat. Guuuud vad skräp man har! Det är i o f s väldigt nyttigt att flyttstäda fast man inte ska flytta. Man mår ganska bra av att bli av med skräpballast som 5 svarta sopsäckar trasiga leksaker och gamla tidningar och spruckna vaser och plickeliplock-som-kanske-skulle-varit-bra-att-ha-någon-gång-men-den-där-gången-kommer-aldrig. Känns nytt och luftigt och fräscht att bli av med sånt! Men liket till vardagsrum är ju ganska deprimerande förstås. Så här kommer två vykort till mig Karin :) Från när mitt vardagsrum är helt och rent och som vanligt. Undrar om jag för för mig att ändra några detaljer när det ska sammanställas igen....? Man vet aldrig med inredningsnördar ;)





PS Sideboardet överst har vi byggt själva. Det får jag många frågor om; så här har vi gjort.

Bild studio karin

6 kommentarer:

  1. Hej Karin!

    Såg ditt jättefina långa sideboard med sekelskiftestouch. Vilka skåp och luckor består det av? Har letat "ihjäl" mig efter något liknande!

    Mvh Pia W

    SvaraRadera
  2. Mitt sideboard är helt vanliga IKEA stommar med högblanka vita luckor ... har glömt namnet men de har ju bara en slät vit högblank lucka :) Toppskivan är en gråmålad mdf på 15 mm.

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det var det andra långa sideboarden jag menade. Den med speglar i luckorna, den i sekelskiftesstil...Vet du något om den.

      Pia W

      Radera
  3. Jag har ingen sån sideboard själv hemma, kan det vara någon bild jag lagt in i ett inlägg? Har lagt in en sekelskiftesvariant tidigare, den jag tänker på med speglar i luckorna kan man få om man väljer vanliga luckor men med profil. Exempelvis IKEAs Ramsjö :)

    Lycka till

    Karin

    SvaraRadera
  4. Vet bilden är från 2012 men undrar var den stora svarta hästen är ifrån? Tack på förhand!

    SvaraRadera