fredag 19 oktober 2012

DRÖMDÖRRAR I GLAS OCH JÄRN - PÅ ÖNSKELISTAN TILL MIN HALL



Hej kära fredag! Det blir bostadsspaning så det står härliga till i helgen hoppas jag! Jag far runt på hemnet en stund och snubblar på favoritdörrarna alla kategorier - industriella glasdörrar i med järn. Typ järnspröjs, tänk gamla industrilokal-avdelare. Så häftigt när sådana dörrar sätts in i gamla sekelskifteshem, fullkomligt älskar det. Glasdörrarna påminner om vintagelook, men är samtidigt helt moderna. Tidslösa och coola.




Jag har ett perfekt ställe i mitt radhus, under en balk, som avgränsar inre hallen och vardagsrummet som skulle må mycket bra av en sån här ubercool glassektion. Jag är ganska trött på den öppna planlösningen, den fungerar inte så bra för barnfamiljer tycker jag. Framförallt när ljudet stiger upp i trapphallen. Men, man skall tänka på hur man investerar i förhållande till hur man får tillbaka om man säljer. Och en sån glassektion blir ganska mycket överkurs på budgeten, även om den hade adderat coolness, attityd och ljuddämpning hemma. Så en annan gång kanske :)




Häftig kontrast mellan de insdustriella glasdörrarna med järnspröjs och de främre sekelskiftesdörrarna i trä.





Det var en liten bostadsglutt, hela bostaden ser ni här. Hoppas ni njuter av fredagseftermiddagen! Ha det bra :)




Bild Per Jansson fastighetsmäkleri

1 kommentar: