lördag 20 oktober 2012

FLYTTAR RUNT OCH FÅR NYTT I VARDAGSRUMMET




Godmorgon lördag! Ah! Ledigt och en hel dag med plickeplock och packa upp och ställa allt på rätt plats. Det tar tid att flytta in igen. Jag kan bara konstatera att när saker och ting skall packas upp så omvärderas de rätt rejält. Japp. Nej. Släng. Uuuuusch! Återvinn. Sälj. Så håller jag på. Men mycket av det gamla hänger med, men det placeras gärna om eller hängs annorlunda. Lite nyheter kommer hem också. Ett paket kom i veckan, gulle tack. De fina hjortarna från Housedoctor som jag skrev om här hittade hem till mig :)))) De är så ljuvligt vackra, totalt okitschiga (som billigare blanka krimskramsprylar från de stora varuhusen kan vara...) utan har en helt grym känsla i sitt helt matta, släta porslin och sina fina detaljerade ansikten. Love'em. De får stå framme på sideboardet nu i väntan på jul. Hjortarna hittar du på My Tivolihär. De ger mig en känsla av vinter, och påminner om ett hjorthuvud i silver på väggen i mitt sovrum i huset i alperna.




Här skymtar man den utökade tavelväggen som är delvis omhängd. Den är större och fylligare nu (bilder kommer) och bilderna hänger ner närmare mot sideboardet. Det innebar att den stora favorithästen i svart som stod här har fått flytta till en annan plats - väl synlig - i vardagsrummet. Tavlan på mellandottern gjorde jag till hennes dop - ett grafiskt verk med en dikt på som handlar om hennes namn och storyn bakom det. Naaah minns det som igår. Kubusstakens ljus slaktas varje dag av lillebror (stearinljus är inga bra trumpinnar...) så den har fått flytta från soffbordet ett tag och upp på sideboardet.  Nu är det mer plickelplock för min del, ha det bra!



Bild studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar