torsdag 11 oktober 2012

INREDNINGSARKITEKT SOM (INTE) HINNER MED



Hej! Det blir inte så mycket till inlägg just nu, det händer så mycket annat runt omkring. Frilansande inredningsarkitekt slash mammaledig samtidigt som totalrenovering hemma och uppdrag överallt. Så kul, men överväldigande! Igår var jag på självaste Hamngatan på en 450 kvm stor reklambyrå som behövde inredningshjälp! Nya koncept och inredningsvisioner behövdes där. Jisses! Hur hamnade jag där kan man undra, det ska bli så spännande så. Lite för spännande. Efter toppläge 1A-besök tog jag över bilen från maken alla barn i bilen, och befann mig i lyckorus medan jag styrde hemåt - det händer så mycket kul när man driver eget. Men nu har jag lite vatten över huvudet; imorgon skall vi flytta hem efter fyra månader i renoveringsexil, fyraåringen är ledig på fredagar, ettåringen är hemma som vanligt, det ska packas och flyttas, städa ur, bära, köra och så ska det visst lagas mat och dukas fram och bytas blöja och sova middag och gå ut med hunden och har-ni-glömt-att-måla-listerna och nä-nu-ska-vi-flytta-hem-så-det-är-bara-att-snabba-sig-serru och har-du-spacklat-klart-den-väggen-så-måla-nu och ställ-dig-och-blås-torrt för nu ska vi in här serru med våra väskor och pick och pack för nu tänkte vi komma hem för det enda enda som betyder nåt i detta nu för mig och för barnen som knappt kommer ihåg att de har egna rum det är ATT NU RACKARNS NU SKA VI HEMÅT!



Bild 1 här, 2 dottern tar Iphone snapshot av glad mamma

8 kommentarer:

  1. Häftigt liv alltså, fullt upp med spännande saker.
    Vad skönt att ni Äntligen slipper hem!
    En fråga har jag ifall, om du hinner svara nångång:
    Kommer det lätt repor som syns/blir fult på
    högblanka vita skåp?
    (Jag har själv hittat en högblank modell
    som jag skulle vilja sätta i mitt kök.)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Låter som att du kommer att ha fullt upp idag. :)

    Önskar dig verkligen en trevlig fredag. :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Oj vad det händer grejer :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Lycka till med allt! Hojta till om jag kan hjälpa till med något? Gå ut med hund, passa barn eller så! Och glöm inte att andas!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men ooooooojjjjjj ser ut som en hjälpande hand behövs
    Uppdrag som stimulerar och tänder många arkitektcylindrar
    men fokus är din grej lycka till med flytten hem: MI

    SvaraRadera
  6. Ja ha ha, tack för stress support :)
    Anna - du kan ta reklambyrån så fikar jag vidare?

    kram Karin

    SvaraRadera
  7. Ååååh vad härliga lampor, jag vill köpa allihop från Artilleriet men de passar tyvärr inte min budget :)

    SvaraRadera