tisdag 16 oktober 2012

PORSLINSKNOPP I HALLEN



I hallen finns elskåpet, nycklarna, proppskåpet... ja ni vet. Den väggen/nischen har jag låtit bygga in med en hög kökslucka av samma sort som vi har i köket - köket ligger intill den hallen - för att hålla ihop det lite. Och det skåpet brukar ha knoppar, tofsar och allt möjligt som handtag. Allt eftersom inspirationen faller på. I somras hittade jag denna porslinsknopp på Indiska, och nu har den fått flytta upp på hedersplats som enda knopp i hallen. Men jag kan inte bestämma mig om jag skall ha med den lilla mässingsdekoren längst fram eller inte, så jag fotar båda så kan jag bestämma mig lättare. Ovan har jag tagit bort mässingsdekoren....




....och så här ser knoppen ut när man köper den. Den är lite snällare då. Just nu lutar det åt den första varianten, utan det gulliga. Billig och bra är den, ett riktigt kap :)



PS tomten, jag önskar mig en riktigt fläskig kamera som kan ta bra närbilder!


Bild studio karin


3 kommentarer:

  1. Jag tycker att knoppen är finast så som du har den på översta bilden. Om jag nu får tycka. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ååååå ni får sååååååå gärna tycka! :) Tack tack för input, jag håller med...

    SvaraRadera
  3. Hej! Skulle man kunna få se bilder på hur du har löst proppproblematiken i hallen? Gärna med lite tips och funderingar! Svårt val med knopparna? Hur ser det ut i hallen i övrigt? Teresia

    SvaraRadera