torsdag 6 december 2012

DET SOM GÖMS I SNÖ



Det är så fantastiskt vackert idag, det ligger en halvmeter puder överallt och himlen dristade sig till att bli blåstrimmig till och med. Härligt!




Vi har ett nytt problem i år som vi ställs inför; eftersom vi skall flytta i månadsskiftet januari/februari funderar jag lite på alla (mååååånga) utekrukor jag har... Ska jag låta dem stå ute i vinter när vi är borta på sedvanlig julmånad i alperna. Blir bökigt att komma hem och finna dem under tvåmetersvallar som det blev häromåret, krukorna måste ju också flytta med oss :/ Hmmm. Vågskål ena hållet händerna: gräva-fram-dem-nu-när-det-är-lätt-puder-och-förvara-dem-nånstans-men-VAR?. Eller vågskål andra hållet händerna: chansa på att det inte blir så extremt mycket snö och ge sig på is-skare-fastfrusen-i-marken-krukor-sen-i-januari. Hmmm.




Achtung Dachlawine. Vackert, puderdrivor är det finaste som finns :)



Bild studio karin




2 kommentarer:

  1. Du kan ställa krukorna hos mig Karin, inga problem:-)Ska pyssla om dem heeela vintern..

    SvaraRadera
  2. JA men det var kanske ingen dum idé!! De kan gott snöa in och fast hos dig i ett hörn, så tar jag dem när snön töar :) ringer dig :) kram

    SvaraRadera