söndag 20 januari 2013

ATT VARA PÅ VÄG



Hej Söndag! Nu har det tagit fart ordentligt. Flytten. Om två veckor tillgång. Packeriet. Packa. Packa. Packa. Tömma vinden. Vad var det i de här lådorna? Vet du? Vad är det här? Ska vi ha kvar den här? Gå igenom alla garderober, tömma, sortera, återvinna, skänka bort, rata, kärt återseende. Men guuud, har du sett? Kommer du ihåg? Alltihop. Mycket emotionellt det här med att flytta. Som att jag har saknat en egen trädgård, så länge jag kan minnas faktiskt (jag är uppvuxen i hus, så det är något som har saknats sen jag blev vuxen och flyttade hemifrån) men nu går jag och lillebror här på baksidan, och tjejerna slinker in till grannbarnen på lunch, och jag tänker oj vad mysigt barnen har haft här! Här har de lekt med massa massa grannbarn, alla mina tre barn har stapplat omkring som ettåringar här på baksidan och klättrat upp på berget. Ett berg som om de såg med vuxenögon skulle se att det var en större sten som sköt upp ur marken. Jag har byggt det vita staketet ni ser där framme i solen. Jag planterade insynsskydd-tuijorna när de var ganska små. Jag beställde arborist som kom och putsade ekarna ni ser rakt fram så att vi och några grannar till i längan kunde få eftermiddagssol på altanen på sommaren. (Ekarna ser inte så stumpiga ut när de har löv igen, då är de vackra.) Hunden som tror att aaaaaaall mark på hela allmänningen här bak är hennes trädgård. Jaja, man saknar inte kossan förrän båset är tomt. Eller är på väg att bli tomt. Och idag, när det ser ut som att solen skiner enkom på vår baksida, och snön är vackert vit och himlen klar och blå, då är det lite ojvadhändenudåskavilämnavårthem över det hela. Det är något speciellt med avslut, visst är jag gudalycklig över det nya huset, oj vad jag längtar att ta tag i det ni anar inte!! Jag kan gå bananas bara jag tänker på det!!! Men. Men, jag ska ära radhuset vi kallat vårt hem i sex år med ett värdigt avsked, det ska jag allt :)



Bild studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar