måndag 28 januari 2013

TAVELVÄGG I BARNRUM



Hej nya vecka! Nu är det inte många dagar kvar tills jag får nyckeln till mitt nya hem, och nu börjar det likna tomt här hemma i radhuset. Nu har vi plockat ner tavelväggarna och oj vad tomt och kalt det blev överallt! Jag fotade tavelvägen i fyraåringens rum så att jag kommer ihåg hur det såg ut. Hon hade fått en asymmetrisk upphängning som jag gjorde "på känn" utifrån en större tavla i guldram med bambi-broderier på. Ett riktigt härligt kitschigt genuint arvegods från äldre generationer, som med vit vägg bakom och massa nya vita tavlor runt om kring blev jättefin och stämningsgivande. Jag ville inte ha fondtapet i fyraåringens barnrum, jag är ganska säker på att jag väljer en som antingen jag eller barnen eller båda tröttnar på efter nåt år. Man tenderar att tänka lite för "just nu" när man väljer barntapet och så står man där om ett år och vill göra om det. Eftersom jag vet att jag fungerar så valde jag istället att göra en tavelvägg med inslag av fondtapet. Det finns flera tavlor med en ros på, detta är utklippta tapetbitar som ramats in. I övrigt valde jag några favoritbilder samt rev ur bilder ur en redan trasig barnbok (man kan ju kopiera också om man inte vill riva i boken). Och så hänger det en liten ängel-skulptur mitt i alltihop. Skulle fyraåringen tröttna på änglar kan jag använda ramarna till andra bilder, typ hästar om nåt år och sen Justin Bieber. Ha ha närå ;) Fyraåringen älskar sin tavelvägg och nu har jag dokumenterat den så får vi se om vi får till den igen i nya hemmet som jag lovat :)



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar