måndag 28 januari 2013

TVÄTTSTUGAN-BADRUMMET



Ja, jag fortsätter att inventera hemmet som vi lämnar om någon vecka. Det har kommit flera läsarfrågor på tvättstugan som blev klar i höstas, typ en sekund innan vi sålde för att vi äntligen hittade vårt drömhus (med en gammal tvättstuga)(tänk om man kunde packa med sig kaklade väggar och rutigt klinkergolv och väggfasta speglar och tvättmaskiner et al...). Så här kommer några svar: hurtsen kommer från Kvik, den har schysst svart träådring i luckan och ser inte så mdf-platt-svart ut i verkligheten som den gör på bilden. Det är den lilla kommoden på Kvik, och man kan välja vilka fanér man vill till och jag valde alltså svart för att det skulle matcha badrummet uppe. Gillar när badrummen och köket i ett hem har en röd tråd mellan varandra. Spegeln kommer från IKEA, den har jag bara låtit lägga på sidan och en snickare har fäst ramen mot kaklet så den sitter där den sitter. (Stor spegel gör att ditt badrum känns större. Mycket enkelt trick.) Och ja, det rutiga golvet är inga konstigheter, det är 20 x 20 cm rutigt (men eftersom plattsättaren ville ha 10 x 10 cm i duschen och tänkte lägga mindre schackrutsmönster där fick jag honom istället att lägga 4 vita och 4 grå i taget så att det stora färgfälten fortsatte i samma rytm över hela golvet.)



Bild Erik Olsson Fastighetsförmedling


5 kommentarer:

  1. I love the solution for the floortiles! I've saved the photo as a reminder of this great trick.

    SvaraRadera
  2. Hej, var har ni köpt golvklinkers? Jag gillar den gråa nyansen!

    SvaraRadera
  3. Hej, var har ni köpt golvklinkers? Jag gillar den gråa nyansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommer inte ihåg längre, möjligen var detta Höganäs klinker. Har inte kartongerna kvar heller, då detta är vårt förra hem. Mvh Karin

      Radera