söndag 10 mars 2013

ATT SPARA ALTANEN




Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte jag sätter fart.....för jag har just tagit bort snön. Jag brukar passa på när solen är framme och gör isskorpan på altanen mjuk, att komma med ishackan och (utan att hacka igenom märken på altanen) med lätta stötar ha sönder isen och sopa bort den ut på gräset. Snö mot altanen i minusgrader gör ju ingenting. Men så här på våren, när hundratals med liter vatten smälter och lägger altanen i blöt hela dagarna lång, och gör de gamla planken onödigt muggiga, då brukar jag hacka bort isen och sopa bort det från altanen. Så får den ligga torr i solen istället. Ett tips. Så gjorde jag alltid på vår gamla altan med. Men denna altan och jag har ingen historia ihop än. Det som göms i snö kommer fram i tö, jag kommer knappt ihåg hur altanen såg ut här från visningen i höstas, ska bli spännande att se vad som kommer fram nu när jag städar bort vintern :) Och om altanen behöver behandlas, troligen rengöras, få insynsskydd, uppdateras mm mm. Spännande projekt!



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar