onsdag 20 mars 2013

MEN VAD JAG LÄNGTAR



Jamen, jag vet. Helt out of synk att visa denna bild. Men jag längtar så. Till landet och skärgården. Och jag sitter i detta nu med läsarfrågorna till Hus & Hem, sektionen Styla och Inreda, som jag skriver. Jag har inlämning till augustinumret nu. Augusti. Alltså befinner sig huvudet i sommarläge. Det är utekök hit och sittgrupper dit och kalajs i trädgården där och lite snyggelisnygga tips här. Och OJ vad jag längtar! Längtar efter att sjunka ned i årtiondets bästa inköp till landet, de tre grå oljade Adirondackstolarna (däckstolar) som är så ljuvliga. Den oljade sammteslena ytan. Tyngden i det massiva träet. Att de är just grå och inte solskensbländande vita. Mmmmmmmm. Stolarna kommer från Artwood, och alla bara blir kvar en halv dag i dem när de fått fatt i en. Som sagt. Längtar.




Och lilla lekstugan med röd dörr! Naaahh vad jag längtar till att se mina tre små lyckliga brunbrända avkommor studsa in och ut ur den där dörren i en bekant hambo :)

Bild studio karin

2 kommentarer:

  1. Hej!
    älskar din blogg, har nyss hittat hit och det ska bli så kul att få följa er när ni renoverar ert hus! =) Men blev så fundersam på när du skrev att du svarar på läsar frågor till Augusti nr nu, menar du att om man skriver in en fråga tar det ett halvår innan man får ett svar på den? har alltid undrat just hur lång tid det tar när man frågar tidningar, man vill ju ha ett svar snabbt när man funderar över något och ett halvår känns ju som en evighet i dagens informations samhälle.
    Men tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. hej! Ja visst är det lång tid? Galet galet. Men man har ju något nummer i förväg man jobbar med, det ska hinnas till tryck, nästa ligger i "pipen" att tryckas. Så man jobbar i nuet med några nummer fram. Nu kommer nr 4 ut om nån vecka, och inlämning till nr 8 nu, så, ja 4 månader i alla fall. Jag försöker (i just mitt fall) även att ha läsarfrågorna med i min hus & hem blogg så ser frågaren själv svaret mycket tidigare :)

    karin

    SvaraRadera